partex logo
GER  FRA ENG UK POL IND RUS USA BRA TCH Slovakia

MK1

1. Varför slutar mina plotterpennor att fungera?
Bläcket som finns i plotterpennan är ett etsande bläck. Det betyder att det tränger in i materialet som det skrivs på, men det torkar också väldigt snabbt.

Det är viktigt att man sätter tillbaka pennan i skyddshatten direkt efter det att plottern skrivit klart. Det krävs inte många sekunder förrän bläcket i spetsen på pennan börjar torka.


2. Vad ska jag göra för att få plottern att ta emot information från en dator?
För att kunna skriva ut märken från en dator till plottern så måste du ha en datakabel och Partex mjukvara WinSign.

För att plotterns ska veta att det är från datorn den ska få informationen ifrån, så måste man ställa plottern i ett speciellt läge som kallas för Plot Mode. Detta gör du genom att trycka ner Start Check och Funct 3 (den under start check) samtidigt.  Nu ska det stå Plot Mode i displayen och plottern är redo för att ta emot information.
 

3. Varför står det WRITE_PROTECTED i displayen på plottern när jag slår på den?
Då kan inte plottern läsa programkassetten. Försök med en annan programkassett och om det inte fungerar så måste plottern repareras. Kontakta din närmaste återförsäljare.

 

PARTEX MARKING SYSTEMS
Tel +46 551 28000
Fax +46 551 28099
e-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

PRODUKTER»
WEBSHOP STANDARD»
WEBSHOP MARKONLINE»
LADDA NED»
CERTIFIKAT & DOKUMENT»

 

KONTAKTA OSS»
ÅTERFÖRSÄLJARE»
NYHETER & MÄSSOR»

NYHETSBREV»
FAQ»